Copyright Radka Lankašová, webdesign & developed by: 5Q.
|
Téma rozhovoru bylo jak si najít přesně takovou práci, kterou hledáte. Navíc rychle a efektivně.
Za svou letitou kariéru personalistky jsem pohovorovala tisíce lidí. Někteří byli na pohovor připraveni skvěle, byla jich menšina, nicméně postupovali do dalších kol výběrového řízení a získávali velmi dobré zaměstnání – náplní i platem.
Jiní se připravili minimálně, nebo vůbec, těch byla většina. Do dalších kol se nedostali.
V současné době pomáhám uchazečům s hledáním zaměstnání. Začínáme tím, že si ujasní, jakou práci vlastně chtějí. Pokračujeme s „vytuněním“ životopisu, profilu na LinkedInu. Následuje příprava na různé druhy pohovoru (osobní, assessment centre atd.). V samém závěru pak vyjednáváním o mzdě.
Moji klienti si díky naší spolupráci najdou práci výrazně rychleji a navíc za vyšší plat, než kdyby si práci hledali sami.
Posluchačům jsem dala 3 hlavní tipy:
1. základem hledání vysněného jobu je mít perfektní životopis, který obsahuje základní osobní údaje (jméno, město, kde žijete, telefon, mail), informace o vzdělání (stačí uvést nejvyšší), zaměstnání (chronologicky od nejnovějšího k nejstaršímu, přesné roky, kdy jste v jaké firmě pracovali, maximum konkrétních informací, co jste tam dělali), ostatní (vaše PC dovednosti, jazykové znalosti, řidičský průkaz, koníčky).
2. nejlépe se práce najde přes osobní kontakty, inzeráty, kontaktování firem na přímo, personální agentury. Svou šanci najít práci zvýšíte kvalitním profilem na LinkedInu.
3. věnujte čas přípravě na pohovor – projděte si stránky firmy, připravte si dotazy, hezky se upravte, přijďte o 10 min dříve.
Všechny tři kroky vám pomohou zvýšit počet pohovorů a v nich postup do dalších kol. Je lepší být v pozici, kdy si vybíráte z několika nabídek, než když nemáte ani jednu pozvánku na pohovor.
Pokud byste chtěli s úpravou životopisu či přípravou na pohovor pomoci, ozvěte se mi. Společně to dáme :)